Czy odwaga ma coś wspólnego z łazienką i kuchnią?

Łazienka

Kuchnia

  • calendar17.10.2017
  • Autor: Natalia Dur
stoisko Kludistoisko Kludi

W czasie trwania drugiej edycji Targów Warsaw Home w Nadarzynie swoje produkty oraz projekty zaprezentowało ponad 600 wystawców, których ekspozycje zajęły około 70 tys. m2. Mieliśmy okazję przyjrzeć się na żywo nowym rozwiązaniom wnętrzarskim.

W artykule:


Warsaw Home to międzynarodowe targi wyposażenia wnętrz. Event odbył się (podobnie jak w zeszłym roku) w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie k. Warszawy. Na trzy dni (od 6. do 8. października br. - hale D,E i F) Warsaw Home stało się miejscem, w którym spotkali się projektanci wnętrz, architekci, przedstawiciele sklepów, właściciele firm oraz klienci indywidualni. Event został stworzony z myślą o wszystkich tych, którym branża meblowo-dekoracyjna nie jest obca. Wśród wystawców z branży łazienkowej oraz kuchennej pojawili się m.in. Blue Water, Omnires, Ferro, Kludi, Teka, Deante, Franke i Geberit.

Podczas wydarzenia odbyło się mnóstwo konferencji i wykładów. Jednym z nich była ,,Łazienka przyszłości – Duravit”, prelekcja poprowadzona przez Agnieszkę Bąk-Słomską i Andrzeja Romaniuka. Goście targów mogli także skorzystać z darmowych konsultacji z projektantami wnętrz.

Ponadto na targach pojawiło się wiele znanych twarzy, m.in. niedzielnym gościem specjalnym była Anna Nowak-Ibisz, znana z programu ,,Pani Gadżet”. Udział gwiazd designu światowego formatu to już tradycja Targów Warsaw Home. Gośćmi tegorocznej edycji było m.in. studio Neri&Hu, które tworzy dwójka chińskich architektów. Co duet Neri&Hu zaprezentował w Nadarzynie? Odwiedzający jesienne targi Warsaw Home mogli wysłuchać ich unikalnego wykładu nawiązującego do odwagi – tematu wiodącego tegorocznej edycji targów.

Celem Warsaw Home jest przede wszystkim przedstawienie pasjonatom wnętrz najnowszych trendów i produktów. W związku z czym i nas nie mogło Tam zabraknąć! Co zatem nowego słychać w branży łazienek i kuchni?

Odwaga motywem przewodnim targów

Nie dało się nie zauważyć, że zaprezentowane przez wystawców produkty odzwierciedlały temat przewodni targów – odwagę, a także nastroje społeczne i ducha czasów. Były swego rodzaju odpowiedzią na aktualne trendy i potrzeby świadomego konsumenta, który wyznacza w dużej mierze kierunek dla ogółu.

Czy warto podążać za trendami i wdrażać je w naszych wnętrzach? Ostatnie lata pokazały, że nasza świadomość zwiększa się, jesteśmy też bardziej otwarci na nowe rozwiązania, choć potrafimy ocenić, że nie zawsze są one dobre w indywidualnych przypadkach. To, że potrafimy dostrzec, co jest dobre dla nas i pójść własną drogą sprawia, że jesteśmy odważni. A ta odwaga może nawet nas samych zaskoczyć i spowodować, że nasze kuchnie i łazienki będą nie tylko ponadczasowe, ale i bardzo indywidualne.

Rozwiązania do małych łazienek

Wielu wystawców podczas Targów Warsaw Home proponowało rozwiązania do małej łazienki. Jest to dobry kierunek, a zapotrzebowanie na tego typu produkty jest spore ze względu na fakt, że większość z nas posiada jednak małą łazienkę w bloku. Często dylematem właścicieli takich wnętrz jest to, czy zdecydować się na wannę, czy kabinę prysznicową – wybór zazwyczaj kończy się na tej drugiej opcji. A co jeśli bardzo zależy nam na tym, by w łazience znalazła się jednak wanna i to wolnostojąca? Czy nieduża łazienka nie może stać się choćby w małym stopniu pokojem SPA?

Teraz już może! Wielu producentów zaskakiwało odwiedzających targi szerokim wyborem mini wanien wolnostojących w różnych kolorach i stylizacjach, idealnych zarówno do nowoczesnych łazienek, jak i tych np. w stylizacji retro.

Okazuje się zatem, że chcieć to móc! Poza tym goście zobaczyli szeroki wybór mini umywalek przeznaczonych do małych pomieszczeń – również w wielu wariantach kolorystycznych. Co jednak najważniejsze to to, że produkty te tworzone są kompleksowo – nie musimy się już dzisiaj głowić na tym, że mamy wannę, do której ciężko dobrać nam dopasowaną stylistycznie umywalkę czy bidet.

Kolorowe trendy łazienkowe

Czernie, biele i szarości chyba nigdy nie wyjdą z mody. Dlatego też nie ma się co dziwić, że podczas targów na stoiskach producentów oferujących rozwiązania do łazienek właśnie te kolory dominowały. Niemniej jednak i w tym aspekcie sporo się dzieje, szczególnie jeśli chodzi o pastele. Widać było w oczach gości i ich zachowaniu żywe zainteresowanie np. umywalkami w odcieniach pudrowego różu, błękitu czy limonki. Podobne wrażenie wywierały kolorowe i pozłacane baterie łazienkowe.

Jeśli łazienka, to spersonalizowana

Do niedawna jeszcze łazienka była miejscem, które odwiedzaliśmy głównie ze względów higienicznych. Dzisiaj jest to pomieszczenie, w którym się relaksujemy i poddajemy różnego rodzaju zabiegom kosmetycznym. Nie dziwi więc fakt, że łazienki są bardzo indywidualne, wręcz spersonalizowane. Odpowiedzią na ten fakt są zaproponowane przez niektórych wystawców targów grawerowane kabiny prysznicowe.

Grawer na szkle został pewnego rodzaju środkiem wyrazu artystycznego i wspomnianego indywidualizmu. Może stać się w naszych łazienkach stylową dekoracją kabiny prysznicowej, podkreślając tym samym niepowtarzalną stylizację pomieszczenia. Stosowane przez producentów tych rozwiązań technologie pozwalają nanosić na szkło co tylko chcemy, nawet nasze zdjęcie. Co powiecie na kabinę prysznicową ze zdjęciem narzeczonej lub narzeczonego? Brzmi ciekawie?

Jeśli wczuliście się już wraz z nami w temat, to co powiecie na spersonalizowany grzejnik – taki, który z powodzeniem odnajdzie się w pokoju, łazience, a także w kuchni i będzie ozdobą samą w sobie? Tego typu modele zostały zbudowane z płaskich paneli o zaokrąglonych brzegach, do których zamocowano osłonkę ze szkła hartowanego z grafiką lub zdjęciem. Dzięki temu grzejnik nie jest już tylko grzejnikiem, ale niemalże obrazem.

Takie innowacyjne podejście do produktów i wyposażenia wnętrz sprawia, że możemy mieć rzeczy jedyne w swoim rodzaju – takie, jakie sobie sami zaprojektujemy. I o to chodzi, by wnętrza, w których na co dzień przebywamy były indywidualne, a więc i  często odważne.

Co w temacie kuchni?

W kuchniach idących z duchem czasu możemy, podobnie jak w przypadku łazienek, zauważyć zainteresowanie kolorem, przejawiającym się np. w postaci nowoczesnych, geometrycznych baterii kuchennych. Do łask wkradł się także kolor złoty oraz miedź. Niemniej jednak i tu widzimy kontekst indywidualistyczny. Jedna z firm, a dokładnie Deante, prezentowała na swoim stoisku szklano-granitowe zlewozmywaki, które zostały nagrodzone prestiżowym tytułem ,,Diament Meblarstwa 2017” w kategorii strefa kuchenna – wyposażenie kuchni klasa premium.

Do prywatnych dylematów należeć będzie w tym przypadku kwestia, czy chcemy gładką taflę zlewozmywaka, czy nowoczesny motyw? A zatem w kuchni wszystko również zmierza ku personalizacji. Zlewozmywak można dopasować do swojego wnętrza, wybierając spośród wielu wzorów, także z efektem 3D lub decydując się na minimalistyczną biel, albo głęboką czerń. Pamiętajmy, że to my sami kreujemy naszą modną przestrzeń. To nie my staramy się podążać za trendami, to one nie mogą nadążyć za nami!