Tak Polacy remontują łazienki: mamy wyniki badań!

Łazienka

  • calendar29.02.2024
  • Autor: Natalia Dur
Raport remonty łazienek w PolsceRaport remonty łazienek w Polsce

Gdzie szukają inspiracji oraz konkretnych produktów? Jakie kwestie są dla nich naprawdę istotne przy podejmowaniu decyzji? Jak planują, a jak przeprowadzają prace? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących osób remontujących łazienki znalazły się w raporcie "Wyposażenie łazienkowe – raport preferencji zakupowych" przygotowanym przez lazienkaplus.pl we współpracy z agencją badawczą PBS. Warto zajrzeć do tych ustaleń!

W artykule:

Badanie przeprowadzone między sierpniem a listopadem 2023 r. rzuca nowe światło zarówno na preferencje klientów, jak i na czynniki determinujące ich wybory.


Remont łazienki - realizacje i plany

W momencie prowadzenia badań aż 85% ankietowanych było w trakcie remontu, 1/4 natomiast zrealizowała tego typu prace nie dalej niż 2 lata wcześniej. Ponadto 2/5 uczestników (42%) planują metamorfozę swojego prywatnego spa w ciągu najbliższych 2 lat. Co ciekawe, w gronie badanych najwięcej (47%) było posiadaczy mieszkań z minimum 2 łazienkami, nieco mniej – z jedną (41%).
W gronie osób prowadzących właśnie remont największa grupa (54%) zajmowała się wnętrzem średniej wielkości – od 4 do 7 metrów kwadratowych. Co 4. respondent remontował dużą łazienkę (powyżej 7 mkw), tyle samo osób mierzyło się z wyzwaniem w postaci remontu łazienki małej (do 4 mkw).



Podobnie jak metraże, zróżnicowane okazują się budżety inwestorów. Porównywalne grupy ankietowanych (po 1/3) prowadzących remont w chwili realizacji badań przeznaczały na ten cel do 10 tys. zł, między 10 a 20 tys. zł oraz między 20 a 50 tys. zł. Kwoty te bez wątpienia przekładały się nie tylko na docelowy standard łazienki, ale też na sam zakres podejmowanych działań – od odświeżenia czy wymiany wyeksploatowanych elementów przez częściową modernizację pomieszczenia aż po wnętrzarską rewolucję.


Bez fachowców ani rusz

Skoro o zakresie mowa, warto odnotować, że wśród osób rearanżujących łazienkę w momencie udziału w badaniach ponad połowa (56%) prowadziła gruntowny remont, nieco mniej (44%) zmieniało wystrój lub wykończenie. Zebrane dane wskazują, że łazienki odnawia się w Polsce dość często (co 3. badany ostatnio robił to 5-6 lat temu), chętnie aktualizując ich standard i stylistykę.

Przeważająca większość respondentów (69%) zdecydowała się na wynajęcie profesjonalnej firmy remontowej.



Spośród nich 42% uwzględnia w podawanym wcześniej budżecie na remont koszt ekipy wykonawców, który w tej sytuacji stanowi 26-50% ogólnej kwoty przeznaczonej na prace.

Dodatkową pozycją w budżecie coraz częściej stają się usługi architekta wnętrz lub projektanta łazienek. Korzysta z nich 42% przeprowadzających remont łazienki i niemal połowa spośród zmieniających jej wystrój czy wykończenie. W odniesieniu do remontów zakończonych wskaźnik ten był znacznie wyższy, sięgnął aż 90%. Wsparcie profesjonalisty, które jeszcze niedawno było luksusem, dziś staje się więc standardem.

Niezależnie od tego warto mieć wyrobione własne zdanie. Dlatego większość badanych szuka inspiracji w internecie (62%). Ponad połowa udaje się stacjonarnie do sklepów czy salonów (57%). Co 3. osoba korzysta z rad czy sugestii bliskich lub przyjaciół (38%). Jedna na 10 osób bierze pod uwagę treści reklam w telewizji, radiu albo internecie. Znamienne, ze mimo mody na programy telewizyjne o remontach mieszkań, jako źródło wiedzy o wyposażeniu łazienek wskazało je tylko 4% osób prowadzących remont łazienki w okresie prowadzenia badań. Bez wątpienia stoi za tym potrzeba rozwiązania konkretnych wyzwań czy spełnienia ściśle określonych potrzeb.

Nie tylko cena! Więc co warunkuje zakup?

Znaczna część respondentów (57%) podejmuje decyzje dotyczące wyboru asortymentu łazienkowego we współpracy z partnerem, partnerką, żoną lub mężem. 32% decyduje o tych kwestiach samodzielnie. Tylko 9% w podejmowanie tych decyzji angażuje wszystkich domowników.

A jakie czynniki warunkują zakup konkretnych produktów? Aż 73% ankietowanych prowadzących remont wskazało tu jakość. To najważniejsza przesłanka. Na drugim miejscu uplasowały się kwestie subiektywne. 62% badanych wśród kluczowych motywów wskazało bowiem gust i indywidualne preferencje. Niemniej cena też ma duże znaczenie. Mówiło o niej 49% uczestników analiz. Zaledwie 19% wskazało na przywiązanie do konkretnej marki czy modelu. Te same tendencje zaznaczyły się w odpowiedziach osób, które zakończyły już zmagania remontowe.

Klienci znają, chętnie wybierają i polecają sklep Lazienkaplus

Miło nam wspomnieć, że z analiz PBS wynika bardzo pozytywny odbiór naszego sklepu. Aż 77% badanych wskazało nas jako markę godną zaufania. Bardzo nam przyjemnie, pracujemy nad tym od lat z niegasnącym zaangażowaniem! Zdecydowana większość (74%) Klientów poleciłaby sklep lazienkaplus.pl swoim znajomym lub rodzinie.

Ale to nie koniec. 3/4 ankietowanych potwierdza, że na lazienkaplus.pl znajdują wszystko, czego potrzebują do remontu własnej łazienki. Ogromnie nas też cieszy, że 70% badanych postrzega nasz sklep jako miejsce zachęcające do podjęcia remontu łazienki. Bez wątpienia jest to zasługą bogatej gamy innowacyjnych rozwiązań oraz nowoczesnych, funkcjonalnych i pięknych produktów w naszej ofercie. Na najwyższe noty od badanych zasłużyły m.in. szeroki asortyment, jakość produktów, ich unikalność (to prawda, mamy modele trudno dostępne w Polsce) oraz rzecz jasna ceny.

Więcej niż połowa badanych odbiera lazienkaplus.pl nie tylko jako sklep, lecz również jako przestrzeń pełną inspiracji, praktycznych porad oraz użytecznych rankingów. Dziękujemy! Z tym większą ochotą będziemy rozwijać nasz blog.