Tak Polacy remontują łazienki: mamy wyniki badań!
Łazienka
- 29.02.2024
Gdzie szukają inspiracji oraz konkretnych produktów? Jakie kwestie są dla nich naprawdę istotne przy podejmowaniu decyzji? Jak planują, a jak przeprowadzają prace? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących osób remontujących łazienki znalazły się w raporcie "Wyposażenie łazienkowe – raport preferencji zakupowych" przygotowanym przez lazienkaplus.pl we współpracy z agencją badawczą PBS. Warto zajrzeć do tych ustaleń!
Badanie przeprowadzone między sierpniem a listopadem 2023 r. rzuca nowe światło zarówno na preferencje klientów, jak i na czynniki determinujące ich wybory.
Remont łazienki - realizacje i plany
W momencie prowadzenia badań aż 85% ankietowanych było w trakcie remontu, 1/4 natomiast zrealizowała tego typu prace nie dalej niż 2 lata wcześniej. Ponadto 2/5 uczestników (42%) planują metamorfozę swojego prywatnego spa w ciągu najbliższych 2 lat. Co ciekawe, w gronie badanych najwięcej (47%) było posiadaczy mieszkań z minimum 2 łazienkami, nieco mniej – z jedną (41%).
W gronie osób prowadzących właśnie remont największa grupa (54%) zajmowała się wnętrzem średniej wielkości – od 4 do 7 metrów kwadratowych. Co 4. respondent remontował dużą łazienkę (powyżej 7 mkw), tyle samo osób mierzyło się z wyzwaniem w postaci remontu łazienki małej (do 4 mkw).
Podobnie jak metraże, zróżnicowane okazują się budżety inwestorów. Porównywalne grupy ankietowanych (po 1/3) prowadzących remont w chwili realizacji badań przeznaczały na ten cel do 10 tys. zł, między 10 a 20 tys. zł oraz między 20 a 50 tys. zł. Kwoty te bez wątpienia przekładały się nie tylko na docelowy standard łazienki, ale też na sam zakres podejmowanych działań – od odświeżenia czy wymiany wyeksploatowanych elementów przez częściową modernizację pomieszczenia aż po wnętrzarską rewolucję.
Bez fachowców ani rusz
Skoro o zakresie mowa, warto odnotować, że wśród osób rearanżujących łazienkę w momencie udziału w badaniach ponad połowa (56%) prowadziła gruntowny remont, nieco mniej (44%) zmieniało wystrój lub wykończenie. Zebrane dane wskazują, że łazienki odnawia się w Polsce dość często (co 3. badany ostatnio robił to 5-6 lat temu), chętnie aktualizując ich standard i stylistykę.
Przeważająca większość respondentów (69%) zdecydowała się na wynajęcie profesjonalnej firmy remontowej.
Spośród nich 42% uwzględnia w podawanym wcześniej budżecie na remont koszt ekipy wykonawców, który w tej sytuacji stanowi 26-50% ogólnej kwoty przeznaczonej na prace.
Dodatkową pozycją w budżecie coraz częściej stają się usługi architekta wnętrz lub projektanta łazienek. Korzysta z nich 42% przeprowadzających remont łazienki i niemal połowa spośród zmieniających jej wystrój czy wykończenie. W odniesieniu do remontów zakończonych wskaźnik ten był znacznie wyższy, sięgnął aż 90%. Wsparcie profesjonalisty, które jeszcze niedawno było luksusem, dziś staje się więc standardem.
Niezależnie od tego warto mieć wyrobione własne zdanie. Dlatego większość badanych szuka inspiracji w internecie (62%). Ponad połowa udaje się stacjonarnie do sklepów czy salonów (57%). Co 3. osoba korzysta z rad czy sugestii bliskich lub przyjaciół (38%). Jedna na 10 osób bierze pod uwagę treści reklam w telewizji, radiu albo internecie. Znamienne, ze mimo mody na programy telewizyjne o remontach mieszkań, jako źródło wiedzy o wyposażeniu łazienek wskazało je tylko 4% osób prowadzących remont łazienki w okresie prowadzenia badań. Bez wątpienia stoi za tym potrzeba rozwiązania konkretnych wyzwań czy spełnienia ściśle określonych potrzeb.
Nie tylko cena! Więc co warunkuje zakup?
Znaczna część respondentów (57%) podejmuje decyzje dotyczące wyboru asortymentu łazienkowego we współpracy z partnerem, partnerką, żoną lub mężem. 32% decyduje o tych kwestiach samodzielnie. Tylko 9% w podejmowanie tych decyzji angażuje wszystkich domowników.
A jakie czynniki warunkują zakup konkretnych produktów? Aż 73% ankietowanych prowadzących remont wskazało tu jakość. To najważniejsza przesłanka. Na drugim miejscu uplasowały się kwestie subiektywne. 62% badanych wśród kluczowych motywów wskazało bowiem gust i indywidualne preferencje. Niemniej cena też ma duże znaczenie. Mówiło o niej 49% uczestników analiz. Zaledwie 19% wskazało na przywiązanie do konkretnej marki czy modelu. Te same tendencje zaznaczyły się w odpowiedziach osób, które zakończyły już zmagania remontowe.
Klienci znają, chętnie wybierają i polecają sklep Lazienkaplus
Miło nam wspomnieć, że z analiz PBS wynika bardzo pozytywny odbiór naszego sklepu. Aż 77% badanych wskazało nas jako markę godną zaufania. Bardzo nam przyjemnie, pracujemy nad tym od lat z niegasnącym zaangażowaniem! Zdecydowana większość (74%) Klientów poleciłaby sklep lazienkaplus.pl swoim znajomym lub rodzinie.
Ale to nie koniec. 3/4 ankietowanych potwierdza, że na lazienkaplus.pl znajdują wszystko, czego potrzebują do remontu własnej łazienki. Ogromnie nas też cieszy, że 70% badanych postrzega nasz sklep jako miejsce zachęcające do podjęcia remontu łazienki. Bez wątpienia jest to zasługą bogatej gamy innowacyjnych rozwiązań oraz nowoczesnych, funkcjonalnych i pięknych produktów w naszej ofercie. Na najwyższe noty od badanych zasłużyły m.in. szeroki asortyment, jakość produktów, ich unikalność (to prawda, mamy modele trudno dostępne w Polsce) oraz rzecz jasna ceny.
Więcej niż połowa badanych odbiera lazienkaplus.pl nie tylko jako sklep, lecz również jako przestrzeń pełną inspiracji, praktycznych porad oraz użytecznych rankingów. Dziękujemy! Z tym większą ochotą będziemy rozwijać nasz blog.
Polecane artykuły
Łazienka
10 prostych i tanich sposobów na modną łazienkę w 2024 roku
Bez gruntownego remontu, bez dużych wydatków, bez problemu – za to ze świetnym...
Czytaj dalej
Łazienka
Trendy wnętrzarskie na 2024 rok
Będzie komfortowo, ponadczasowo, naturalnie i nowocześnie. W 2024 roku w...
Czytaj dalej
Łazienka
Biało-srebrna łazienka – inspiracje, wskazówki, porady
Biała łazienka to świetny, ponadczasowy i stylowy wybór. Biel powiększa...
Czytaj dalej
Łazienka
Jak stworzyć strefę wellness we własnej łazience?
Mimo pędzącej rzeczywistości coraz więcej osób ceni sobie zdrowy styl życia i...
Czytaj dalej
Łazienka
Jaki wybrać brodzik do swojej łazienki?
Wybór brodzika do łazienki to decyzja, która wpływa nie tylko na estetykę, ale...
Czytaj dalej